توضیحات شهردار مشهد درباره پروژه مشترک آستان قدس رضوی و مدیریت شهری (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از فاز اول پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳ شهروندخبرنگار | درخواست ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در بولوار هدایت مشهد + پاسخ برپایی بازار سیار صنایع دستی بانوان کارآفرین در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی در محدوده حرم مطهر رضوی در آینده‌ای نزدیک خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به حدود ۵ میلیون زائر رضوی در نیمه‌ نخست سال ۱۴۰۳ هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی «آلوده» است (۱۴ آبان ۱۴۰۳) درباره کوچه «مسجد رانندگان» در خیابان امام‌رضا(ع) مشهد | حکایت «رانندگان» و کوچه‌ای پشت چهنو اجرای ۶۱۷ پروژه طی سه سال در منطقه پنج شهرداری مشهد شهردار مشهد: برای تمام حوزه‌های کلان مشهد پروژه داریم اختصاص زمین صدهکتاری برای زندان جدید مشهد | شهردار مشهد از انتقال زندان به خارج شهر خبر داد هشدار زرد مدیریت بحران استان خراسان رضوی | بارش های رگباری و کاهش محسوس دما تا آخر هفته توسعه گردشگری پایدار مشهد با ثبت میراث ناملموس فرهنگی تعریف ۴۵ پروژه محوری برای سال پایانی شورای ششم مشهد جزئیات اجرای طرح پیشخان زیارت | امکان جلوه‌نمایی رضوی در ۲ هزار نقطه مشهد آماده‌سازی خیابان امام رضا(ع) برای راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد سرویس دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به دانش آموزان ویژه مراسم راهپیمایی (۱۳ آبان ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد به راهپیمایان در ۱۳ آبان ۱۴۰۳ افزودن ۲ خط پروازی خارجی به پرواز‌های فرودگاه مشهد
سرخط خبرها

سایه بان روی سر ۱۶۰۰ ایستگاه اتوبوس مشهد

  • کد خبر: ۹۹۰۱۳
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
سایه بان روی سر ۱۶۰۰ ایستگاه اتوبوس مشهد
سخنگوی سازمان اتوبوس رانی مشهد: موانع زیادی برای ایجاد سایه بان در ایستگاه‌ها وجود دارد.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ برای بسیاری از افراد جای سؤال است که معیار ساخت سایه بان برای ایستگاه‌های اتوبوس چیست و چرا با وجود درخواست برخی مسافران، بعضی ایستگاه‌های اتوبوس همچنان بدون سایه بان است؛

سایه بانی که پناهی برای مسافرانی است که در انتظار اتوبوس اند تا از نور شدید آفتاب و باران در امان بمانند. طبق گفته سخنگو و مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوس رانی مشهد، از مجموع ۳ هزارو ۴۵۰ ایستگاه اتوبوس در مشهد، فقط ۱۶۰۰ ایستگاه سایه بان دارد.

عباس اتحادی در گفتگو با شهرآرا، اظهار کرد: ایستگاه‌هایی که سایه بان ندارند، در نقاطی است که معارض وجود دارد و امکان نصب سایه بان نیست. این معارض شامل عرض کم پیاده رو و موارد دیگر است. البته ایستگاه‌هایی هم هست که مسافر کمی دارند. ضمن اینکه بعضی از آن ها، ایستگاه‌های پایانی نزدیک به مقصد اتوبوس است که معمولا مسافری در آنجا سوار اتوبوس نمی‌شود.

هر سایه بان، ۸۰ میلیون تومان

وی با اشاره به اینکه در بعضی نقاط عرض پیاده رو کم است و رفع این مشکل نیازمند بودجه و تملک زمین است، گفت: در بسیاری موارد نیز امکان جابه جایی ایستگاه‌های اتوبوس وجود ندارد. زیرا فاصله بین ایستگاه‌های اتوبوس از دویست تا پانصد متر است تا شهروندان بتوانند به مسیر‌های بیشتری دسترسی پیدا کنند.

اتحادی ادامه داد: تا پایان امسال ساخت سایه بان برای ایستگاه‌ها را در برنامه نداریم، اما تعمیر و نگهداری سایه بان‌ها را انجام می‌دهیم. برای سال آینده نیز با توجه به مشکلاتی که اعلام شد، اکنون برنامه‌ای برای ساخت سایه بان جدید نداریم.

وی با بیان اینکه ایجاد هر سایه بان ۸۰ میلیون تومان هزینه دربردارد، اظهار کرد: هر سه ماه یک بار میزان مسافر ایستگاه‌های مختلف را رصد و پایش می‌کنیم و اگر تعداد مسافر در ایستگاهی افزایش پیدا کرده باشد، نصب سایه بان را به صورت موردی انجام می‌دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->